Tuesday, June 2, 2009

7 Cara Kenali Orang Sombong Dan Bongkak

Bila sebut pasal sombong ni teringat pada sorang kawan ni yg sombong, Maksud aku 'bodoh sombong' Dia ni kalau bercakap semua dia tahu, tidak ada apa yg dia tak tahu, hal politik, dunia apa saja. Suatu hari aku berjumpa dengan dia dan kami bersembang hal2 kerja yg menjadi rutin harian kami, Aku agak angin jugak dengan dia ni asyik nak bangkang je apa yg aku katakan. Jadi aku kata kat dia "kau ni asyik nak komen je apa yg aku cakap, kau tahu tak cerita yg sebenarnya?" kata aku pada dia. Agak terkejut jugak ayat yg terkeluar dari mulut dia ni "Ha! kau tu tahu tak apa yg aku tahu" Jadi aku pun terdiam dan berfikir, Apa betul ke apa yg dia tahu aku tak tahu? Setelah mendengar cerita dari dia barulah aku tahu yg dia ni tahu sedikit saja cerita yg sebenarnya, dan cerita yg dia tahu tu cerita yg dah basi dan tak diup to date, Jadi sebagai kesimpulannya aku nak berkonsi cerita dengan korang semua, Alangkah malunya kalau dia ni up date kan cerita itu sekarang dan mendapat tahu apa yg dia tahu itu dah ketingallan zaman dan tak betul sekarang ini. Alahhai malunya dia! Ingin aku berpesanan pada diri aku dan sahabat2 juga, janganlah menjadi manusia yg sombong bila kita ada ilmu, bila kita ada kemewahan, ada pangkat dan ada darjat, Semuanya akan musnah bila kita kembali kepada yg maha esa. sila ke link ini utk mengenali .......
::... beneath my tiny brain ...::: 7 Cara Kenali Orang Sombong Dan Bongkak
"Kalau aku......ada kawan yg sombong 7 orang lagi alamat boleh jadi gila dibuatnya"

No comments:

Post a Comment